miércoles, 5 de marzo de 2008

No estaria bé que els polítics tinguessin en compte l'opinió de les persones fora dels períodes electorals?

Aquesta campanya electoral he pensat a fons sobre el teatre que hi ha muntat. Fer eleccions cada 4 anys, no és sinònim de democràcia, no n'hi ha prou. S'haurien de crear els instruments necessaris per tenir en compte d'una manera sistemàtica i ordenada, la opinió de la gent. I que la gent pugues accedir lliurement: sense coaccions, sempre en positiu i sense compensacions tampoc. En aquest sentit, està clar que, en termes generals, la gent s'afilia a un partit polític i va a fer paelles i carxofades, per les compensacions i favors que rep. Semblaré ingenu, sí ho sé. La situació actual, és totalment contrària a això. Cada cop que la gent manifesta el seu parer, o no fan cas, o envien als senyors de la porra i la pilota de goma. Penso que els electors guanyaríem en dignitat i potser... no aniria millor el mon? M'imagino que ja hi haurà propostes serioses d'això (no he inventat res), però que estaran amagades en algun calaix: no sigui cas que perdin la mamella.

5 comentarios:

nur dijo...

xavi: a quina mani has anat tu? i què hi vas fer exactament?

els polítics no ens tenen en compte, van a la seva i, efectivament, hi ha molta gent que s'afilia a un partit polític i fa "cosetes" per, després obtenir favors.

Però la situació tampoc no és tan dràstica com tu la pintes: he anat a diverses manifestacions darrerament i no m'he sentit mai com tu expliques (per sort!).

Ferran Porta dijo...

Fa temps que penso en això que comentes. No sé si una possible solució seria que s'escursés el temps de durada d'una legislatura. 4 anys, en aquests temps en que tot passa tan de pressa, és massa temps.

Així doncs, per primer cop, oficialitzo en el blog del Xavi Duran la meva proposta que les legislatures siguin de 24 mesos. Seria més fàcil avaluar les actuacions dels polítics i la renovació en els governs tindria lloc més sovint (potser en lloc de suportar 4 anys d'absoluta de l'Aznar, només n'haguéssim suportat 2 :)

Xavi dijo...

Nur, en referència al tema de les manifes, és l'efecte real que tenen, sovint tenint al darrera moviments socials importantíssims. Hi hauria molt que parlar. Et poso un exemple amb el moviment contra el trasvasament de l'Ebre i per una nova cultura de l'augua; moviment que m'ha portat a desenes de manifes. I em pregunto, després de tots aquests anys, ha canviat quelcom en la gestió de la demanda d'aigua? NO, bàsicament NO. Es continuen subencionant grans regadius, urbanitzacions...
Potser la meva opinió estava esbiaixada per aquesta experiència. Iep, no he tingut cap experiència de cops de porra amb cap manifa. Molta tensió sí, però cops no. Per sort.
Ferran... eleccions cada dos anys en municipals, autonòmiques i a nivell d'Ejpaña entera? No, si us plau, tanta campanya electoral em tindria assegut al WC a totes hores :( . No sé, si aquest fos un sistema de control bó, doncs endavant...

boooon fideee

Ferran Porta dijo...

Segur que caldria repensar el sistema. Segurament no caldria fer campanyes electorals perquè, de fet, els partits estan en campanya tot l'any! Simplement, anar a votar un cop cada dos anys. I encara millor, que d'un sol cop es votés per les municipals, les del país i les de l'estat.

Pas mal, eh? :-)

Xavi dijo...

Sí senyor, Ferran, estem d'acord!! I fixa't con ha anat la cosa: jo pantejo un problema, tú proposes una sol·lució. Jo plantejo objeccions i tu respons amb una solució amb la que estic més d'acord... pim, pam... És així com s'arregla el món. N'estic convençut!!