jueves, 13 de marzo de 2008

Biscaia: Un parell de pinzellades

En Ferran, ens parla en The Berlin Chronicles, d'una torre de comunicacions situada a Berlín que té moltes semblances a Tour Eiffel de Paris. Arran d'això, em va venir al cap el Pont penjat de Biscaia. Aprofito aquest post per fer una mica de propaganda del Pais Basc, i en particular de Biscaia. Em consta que molts catalans van de vacances a Euskadi (també viceversa). Aquí van algunes recomanacions per aquesta Pasqüeta, si a algú li serveix d'alguna cosa. Que consti que no descobreixo res. Són llocs que apareixen a qualsevol guia turística i són molt coneguts. Dir, senzillament, que m'encanten i que m'han fet sentir coses maques.

El primer lloc/monument és el Pont penjat de Biscaia. És una obra de l'enginyer biscaí Alberto Palacio, deixeble de Gustave Eiffel. Tinc oportunitat de veure el pont diferents cops a l'any, i no me n'he cansat mai de mirar-lo. Molt recomanable donar un passeig pel port (Sestao - Portugalete - Santurtzi), fins el far, fer unes fotos i pujar a la part de dalt del pont, tot donant una passejada (si el temps acompanya).


L'altre lloc que m'agradaria destacar és la localitat de Gernika. És un lloc amb una oferta de visites culturals molt interessant i és ideal per entendre el passat i el present d'Euskal Herria (qui sap, si també el futur). Si passeu per allí, no us perdeu el Museu de La Pau. Com tots els museus dedicats a la pau, un lloc per instruir-se, reflexionar i emocionar-se. En aquest en particular, hi una ha una part dedicada a la pau "pròpiament", una altra, al Bombardeig de Gernika, una interpretació del quadre de Picasso, i un monogràfic on es reflexiona sobre el conflicte basc. Recordo que hi ha una audiovisual sobre el procés de reconciliació Gernika-Alemanya: Alemanya demana perdó pel bombardeig. Fa posar la pell de Gallina.

9 comentarios:

Sylvie dijo...

És ben cert que el Nord i Catalunya estem molt units eh! em sembla haver-ho dit algun cop... no m'agrada gaire Bilbao, però la resta que comentes, sobretot Santurce, Portugalete... tot i que plou casi cada dia es ben bonic! Saps? m'has donat una idea per fer un post de Cantabria...
Molts petonets

Ferran Porta dijo...

Juraria que un cop vaig pujar, via ascensor, dalt del pont. És possible, oi? Aquest és el pont de Portugalete, oi?

Euskadi m'encanta. Bilbao, des de les reformes urbanístiques de finals dels 80 i anys 90, em sembla força bonica. I tranquil·la, com tota ciutat de la seva extensió.

Xavi dijo...

No et creguis eeeeh... cada cop plou menys a Euskadi. Per cantabria, només he passat amb el cotxe. A veiam que comentes en el teu post!!!
Per cert, que que la febra inmobiliària cada cop afecta més. El que he vist de Cantabria és costa i semblava una mena de Benidorm o Salou... Això passa també a d'altres llocs costaners del nord (també a Euskadi). Llocs on els blocs de pisos fan ombra a la platja.

Ferran! Si senyor, premio para el caballero. El pont travessa la ría, de Portugalete a Getxo i a l'inrevès. Es pot pujar amb ascensor (per la banda de Portugalete). Costa uns 4 o 5 euros (no ho recordo) i hi ha un ascensorista, la mar de catxomdu. Bilbao està molt bé, cada cop m'agrada més. És una ciutat que es fa estimar poc a poc amb el contacte.

nur dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
nur dijo...

Osti, fa moltes setmanes santes que vaig passar uns dies a Zarautz i vaig voltar pel nord d'Euskadi molts dies.

Gernika em va encantar, és preciós. El meu lloc preferit, però, va ser Ondarribi (si no hi has anat, no t'ho perdis!)

Tinc pendent encara tornar a Bilbo, on no he estat des de començaments dels 80 (quan viatjava amb els papis).

Gràcies per les recomanacions, Xavi :)

Xavi dijo...

Nur,
Ondarribi és a Guipúscoa. Guipúscoa és una de les assignatures que tinc pendents a Euskadi. Quan hi vaig em quedo a Biscaia que és on vaig quan hi vaig. He estat a Donosti i poca cosa més. M'apunto Ondarribi per anar-hi quan faci un tour per Guiputxilandia.

Unknown dijo...

Gràcies per la informació. No coneixia el pont. Fa anys que vull tornar a Euskadi i no ho aconsegueixo. A veure si puc aquest estiu. M'apunto la informació que ens regales.

Ferran Porta dijo...

Jo també recomano molt i molt Euskadi, via blog d'en Xavi. Conec les tres demarcacions "espanyoles" (mai he estat a Iparralde) i em sebmla un país bonic, amb una llengua interessantíssima i un caràcter propi, diferent.

Xavi dijo...

Núria:
Si necessites quelcom d'info, m'ho dius i t'ajudo en el que pugui. D'Euskadi però, tot el que puguis trobar on-line, està molt bé i molt complert.

Ferran,
aquest estiu vaig estar 3 dies a Lapurdi (Iparralde). És curiossíssim com, tant a Guipúscoa com a Biscaia, és difícil trobar "pastel vasco" a les pastisseries. A Àraba, ni parlar-ne. En canvi, als pobles francesos de Lapurdi (Sare, Ainhoa, Sempere...), et trobes llocs on venen "gatêau basque" a cada cantonada. Fins i tot un "Musée du gateau Basque"