lunes, 24 de marzo de 2008

Las mujeres que no conocemos

Aquesta Santa Setmana, no m'he mogut gaire de Barcelona (ahir vaig baixar a Amposta a estirar les cames una mica). He pogut gaudir de la tranquil·litat del Barri on estic vivint ara (la Sagrera), he anat a algunes exposicions i al cinema. Una exposició interessant, que tanca portes aquest mateix cap de setmana que ve, és al CCCB i s'anomena Las mujeres que no conocemos. L'autor és el cineasta José Luis Guerín. És un muntatge de vídeo i fotografia. Està basat en imatges quotidianes de dones anònimes. El material ha estat fet en diferents ciutats europees. L'activitat de l'espectador consisteix a imaginar les històries que amaguen les seqüències. L'exposició reflexiona sobre el retrat femení, el temps en fuga i la pròpia creació cinematogràfica. Un dels detalls que m'han agradat, en els quals no havia prestat gaire atenció abans, és la bellesa de les fotografies fugaces (desenfocades). És l'exemple del cartell de l'exposició que he annexat i que apareix en un fotograma. Com una foto desenfocada o borrosa, pot transmetre moltes coses? De vegades, moltes més que una de nítida. Pensant en això, m'ha vingut a la memòria la foto desenfocada d'una blocaire (ella mateixa, i suposo que algú més, sabrà de qui parlo :-) ). Interessant...Si passeu pel CCCB, no us perdeu tampoc l'exposició i audiovisual, Vides minades. Deu anys. Demolidora la realitat en el mon, de les mines anti-persona.

6 comentarios:

Sylvie dijo...

Saps? en part m'encanta llegir-te per que sempre tens una reflexio bonica i interessant al voltant de la Dona.. ia ixò que no em considero feminista eh!
Petonets!

Ferran Porta dijo...

Del tema de les imatges desenfocades, diria que en Woody Allen hi té alguna cosa a dir! :)

nur dijo...

Xavi: doncs no sé si sóc jo, però m'he sentit al·ludida. La meva foto no és cap photoshopada ni res retocat: simplement és una foto moguda en què estava feliç, ballant com una loka amb el meu nebot i, mira, em va fer gràcia posar-la :)
Fa dies, però, que vull canviar-la!

Ferran: explica, explica què en diria Woody Allen. Tinc una gran curiositat!

Xavi dijo...

Sylvie: Merci.
Nur: Cert, és a tu a quui em referia. Però vaja, en cap moment parlo de retoc fotogràfic ni res per l'estil. És l'espontanietat de les fotos el que les fa maques. El motiu és que diuen moltes més coses que un simple retrat o una foto retocada.

Ferran, Què diria Woody Allen?

Ferran Porta dijo...

M'ha marxat del cap el nom d'aquella pel·lícula on el Woody sortia "desenfocat". Tot i estar-ho, com passa amb totes les pel·lis de l'Allen, a mi em transmetia moltes coses...

Sobre l'expo del CCCB, em temo que me la perdré :-(

Unknown dijo...

La foto del cartell desvetla una barreja de seducció i misteri. És molt bonica.
Nur: Una raó divertida per al desenfocament.