viernes, 3 de abril de 2009

Per camins i zones del Montsià (I)

Gentilesa de la Núr, que el tenia en el seu lector d'RSS, torno a penjar aquest post.
Gràaaaacies
Començo aquí un seguit de posts on aniré parlant de la meva comarca natal (el Montsià). Aniré posant fotografies i algunes idees sobre indrets i temes ben diversos. No sé si me'n sortiré, ni quan durarà. De fet, tampoc sé quan durarà aquest blog però, això és un altre tema.
Comencem per un clàssic a la Comarca. Una excursió a la "Roca Foradada". És una ruta conegudíssima i tampoc m'extendré gaire en detall. Es pot trobar informació en infinitat de blogs i en la web de la mateixa Agrupació Excursionista Catalunya. És un punt elevat molt pròxim a la costa, motiu pel qual, hi ha bones vistes del tros de costa que va de Tarragona a Castelló (diuen que fins i tot Mallorca en dies clars) i molt bones vistes de l'estimat Delta de l'Ebre. Comentar que no és difícil trobar-se una rabera de bous i vaques pel camí. En principi, no hi ha cap perill, sempre i quan no els molestis i facis el que t'indiqui el pastor que els acompanya. Adjunto unes fotos de la darrera vegada que vaig anar, al febrer de 2007. Tinc ganes de tornar-hi, per cert. En aquesta excursió anàvem en Jordi, la Amanda, la Núria (Rubia) i jo mateix.

En aquesta es pot veure la Roca Foradada en qüestió.



El dia no era molt clar, però es pot veure una vista magnífica de la península de la Punta de la Banya. Feia un vent que tombava. En general, a dalt del cim, fa vent. Les dos noies, es van tenir que agafar a mi. En cas contrari, se les enduia el vent.

Unes vaquetes pel camí. muuuuuuuuuuuuuuuuuuu

7 comentarios:

Ferran Porta dijo...

Homeee! Bentornat, post, i gràcies Nur, sí, per ser tan tecnològica! :)

Ara sí, Xavi, molt bon cap de setmana.

nur dijo...

Ei, nois, quan hi anem? Jo he estat al Delta (fa anys i tinc una història aciaga d'aquella excursió), però a la Roca Foradada aquesta, no.

M'hi porteu i fem 1.000 fotos? :)

Ferran Porta dijo...

Doncs jo no et diré que no m'hi apuntaria...

Xavi dijo...

Iep!
Posem fil a l'agulla doncs. Una excursió al delta, sempre és maca de fer. Ara estaré liat uns 3 mesos, però a l'estiu és una bona època. En parlem si voleu.
L'excursió a la Roca és més per tador-hivern (ésuna bona caminada), que també tinc ganes de fer-la.

Ferran Porta dijo...

Doncs Xavi, a veure si d'aquí a l'estiu vas publicant articles sobre la zona, ni que sigui de tant en tant. Així, quan hi anem ja la coneixerem una mica!

Xavi dijo...

Prenc nota company. No sé, el que tenia pensat de posar en aquesta "secció" son sentiments (emocions, alegries, tristeses, etc) relacionades amb el territori. Quelcom íntim, expressable en un blog que no deixa de ser obert a tothom. No sé si agradarà (tampoc és que se'l llegeixi gaire gent aquest blog), pero buenu, espero que hagin coses maques i donin una idea de determinats entorns, que signifiquen quelcom per mi.

Ferran Porta dijo...

Posa-t'hi, posa-t'hi!