miércoles, 27 de febrero de 2008

Truita d'espàrregs

Aquest diumenge per la tarda, vaig anar a fer espàrrecs. Diríem que el brotar dels espàrrecs anuncia la primavera. L'esparraguera és una planta que creix a la vora dels camins i en general, en el bosc mediterrani. Sovint es poden robar en camps de cultiu abandonats, a la vora de les soques dels arbres. És una planta silvestre abundant doncs, cada cop hi ha més parcel·les abandonades. Per recollir-los, s'ha de tenir paciència; semblant a la que es té quan anem a fer bolets. Per localitzar-los, s'ha de mirar el terra del terreny on hi hagin esparregueres. Creixen del terra i són d'un verd clar. Com he dit, amb paciència, s'ha d'anar tallant fins aconseguir un manoll, el gran que es vulgui. Per fer una truiteta d'un parell d'ous, crec que amb un quart de quilo n'hi ha prou.
Recepta: (veiam si la puc explicar bé).
Netejar els espàrrecs: S'ha d'agafar la part tendra de l'espàrrec. Es a dir, s'ha de poder trencar fàcilment. La part dura es llença. S'han de posar en remull uns minuts.
Un cop secs, es saltegen en una paella amb oli d'oliva. En aquest moment, es pot posar el que es vulgui: una picada d'all i julivert, ceba, etc.
Paral·lelament, es baten els ous.
Es barregen els espàrrecs i l'ou batut i.... fem la truita!!
El resultat fou el que apareix a la foto.

És la primera recepta que poso negre sobre blanc; així que..., no sé si me n'he sortit. A la vostra disposició per qualsevol dubte o aclariment. :)

7 comentarios:

Unknown dijo...

Mai se m'havia acudit posar-hi all i julivert, ho provaré... sembla una bona combinació.

Sylvie dijo...

ei quina bona pinta! Me fas un soparet? jejeje

Sylvie dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Ferran Porta dijo...

Sóc nul a la cuina, així que ja aviso d'entrada que segur que no m'hi poso. Peeerò... a la vista de la foto que has penjat... mmm... em deixo convidar!, hehe.
Bon profit!

Xavi dijo...

Esteu tots convidats a totes tres activitats. Amb les tres m'ho paso pipa. A saber:
Anar a recollir els espàrregs.
Preparar la truita.
Menjar-nos-la.

Bon profit

nur dijo...

Doncs fa molt bona pinta, Xavi. Jo també m'hi apunto, sobretot anar a collir espàrrecs, ja que no hi he anat mai.

No sóc molt bona cuinera, però em sembla que m'ensortiré si un dia decideixo fer la truita d'espàrrecs. Merci per la recepta :)

Xavi dijo...

Nur, a més a més, tenen molt bones propietats alimentícies els espàrregs.
Sí, certament el anar a fer espàrregs en colla, és una sortida maca.