sábado, 16 de febrero de 2008

Florence Nightingale

En els darrers mesos, m’he trobat un parell de cops amb una dona, la biografia de la qual, m’ha impactat força. El darrer cop que l’he sentit nombrar, ha estat aquesta mateixa setmana a la universitat.

Florence Nightingale fou una persona que va destacar en el terreny de l’estadística i l’infermeria: va introduir la necessitat de fer registres estadístics a nivell sanitari (controls de causes de mortalitat, comparatives, etc) i va demostrar, que són imprescindibles per la supervivència dels malalts, les condicions higièniques als centres hospitalaris. Des d’aquí, la meva admiració com a estadístic i el meu homenatge com a persona. Insereixo un altre enllaç a la seva biografia aquí.

Gràcies Florence.

3 comentarios:

nur dijo...

Curiós: nunca te acostarás sin saber una cosa más! Les relacions entre l'estadística i l'infermeria.

Sylvie dijo...

I havia de ser una dona !! :-)
Petons..

Xavi dijo...

No és que us faci la pilota, per la vostra condició de dones però, la transformació que va impulsar fou realment important; i segurament, si hagués estat un home, la història n'haguès fet un altre tractament.
I parlant de dones, estic escoltant un disc de Neneh Cherry. mmmmmmm, armonia per les orelles....