sábado, 14 de mayo de 2011

Retallades

Aquest matí, manifa a Barcelona. Gent, molta gent. Tant se me'n fot quanta.
No pot ser aquesta pressió a les classes pobres i a sobre, amb fums.
Per la Via Laietana, a l'alçada de l'Avinguda de la Catedral, mirant en amunt, he vist la multitud i m'ha vingut a la memòria aquella multitud que vaig veure mirant des de la mateixa alçada fa tot just 10 anys. Era la manifestació, una de les primeres, contra el Plan Hidrológico Nacional (PHN 2000). Han passat tots aquests anys, va canviar el govern, però la incertesa continua al Pirineu i a les Terres de l'Ebre. La pregunta ha estat inevitable: Serviran d'alguna cosa aquestes protestes? Ho sento, sóc pessimista.

4 comentarios:

Aida dijo...

Jo també soc pessimista, no ho puc negar, pero millor aixó que no pas res. Si al final porten a terme aquestes retallades, al menys que ho facin amb els remordiments de saber que estàn fent realment mal a la gent, i amb la por de que s'estàn guanyant un gran grapat d'enemics amb sed de venjança.
Ens veiem!

Xavi dijo...

Després de les eleccions en parlem. Cal que tinguin clar que aquest cop han lligat la corda massar curta.
See you tomorrow at EIM

nur dijo...

Jo també sóc pessimista, però el dret a queixar-nos el tenim, només faltaria. No és que sigui una fanàtica de les manifestacions, però quan hi he anat (a unes quantes, sí) em queda sempre la sensació d'haver obrat correctament, de fer allò que em dictava el cor: queixar-me i no quedar-me creuada de braços a casa mirant com transcorre el temps, ens queixem, ens queixem i no fer res.

Ara... repercussions? No sé jo si en tindrà gaires, però que no es digui que no hem fet res.

Cada cop estic més convençuda que cal que trobem fòrmules alternatives a aquest sistema de govern, a aquest sistema d'escollir els representants democràticament. I cal trobar la sortida. Crec que no és lluny, però, de moment, toca esperar i continuar amb el de sempre. Argh!

Xavi dijo...

Quan vas a una mani, excepte als polítics que bàsicament van a fer-se la foto, vas per convenciment.
Hauria d'haver-hi un sistema més representatiu.
On la gent tingui veu i vot, no només a les eleccions.