jueves, 17 de enero de 2008

D'esquerres o de dretes

Aquest matí, estava escoltant un disc del darrer concert de Lluís Llach (verges 2.007). Els comentaris que fa enmig del recital, em semblen simplement genials. Ara que venen eleccions al mes de març, voldria recuperar i reproduir un fragment d'aquestes reflexions. Deia més o menys així:

... des de fa més de 20 anys, el que podríem dir l'esquerra alternativa de poder europea va renunciar a la transformació de la societat. Aleshores, als ciutadans que érem d'esquerres, ens van deixar una mica despitats, perque quan aquesta alternativa de poder arriba a governar, aleshores es troba amb un sistema de dretes, el gestiona com un sistema de dretes, i com ho fa si vol transformar la societat? Doncs matitza a la manera d'esquerres... ma-tit-za; i es queden tan tranquils...

Aquesta és una de les idees amb les que més penso quan arriben eleccions. Què fer i a qui votar tenint en compte això?

3 comentarios:

Ferran Porta dijo...

Crec que és difícil canviar una societat farcida de persones amb ànsies de poder (altrament anomenats polítics), que són justament... els qui haurien de canviar la societat! Ho tenim magre, no sé pas com ho farem.

Xavi dijo...

Cert. No es pot canviar el sistema. Aquí se m'acut allò de pensar globalment, i actuar localment. Les persones, en tant que persones, què podem fer? La conclusió a la que he arribat jo, és la d'intentar ser feliç i no amargar la vida als altres; es a dir, viure en pau amb un mateix. Si cadascú, intentem seguir aquest esquema, no contribuirem amb un granet de sorra per fer un mon millor?

Unknown dijo...

Xavi,
Gràcies per visitar el meu bloc. M'ha permès conèixer el teu. Molt interessant, per cert.
Jo també recordo els comentaris que feia en Lluís Llach. Força provocadors i alhora certs. Tens raó, cal recordar-los ara que vénen les eleccions i no els hauríem de recordar només nosaltres, els hauria de recordar tothom (cosa difícil).