lunes, 3 de agosto de 2009

El Poble Vell de Corbera d'Ebre

(Anterior) Foto cedida per Manel Zaera.



Una proposta per fer turisme a nivell al sud de Catalunya. Vaig iniciar fa uns mesos, una sèrie de posts que si no recordo malament, portaven per títol, “Itineraris per la comarca del Montsià”. Bé, com sempre, he anat deixant les coses per diferents motius. Reprenc, la sèrie amb l’esperança d’anar-ne posant de tant en tant. Això sí, ampliant l’espectre geogràfic, de la comarca del Montsià a les Terres de l’Ebre. El post que volia posar fa uns dies va sobre el Poble vell de Corbera d’Ebre. Parlar de Corbera, és parlar de la Baralla de l’Ebre. Deia el Generalísimo que la Batalla de l’Ebre, havia estat la Batalla més lletja de quantes es varen lliurar a la Guerra Civil (1936-1939). Uns mesos d’acarnissament, on van morir milers de persones. Testimoni d’aquesta batalla, entre altres, es troba el Poble Vell de Corbera. El poble va ser destruït l’estiu de 1938. A posteriori, el nucli es va establir a la part baixa (tal i com es pot veure a la primera fotografia).


És una visita que val la pena. Es poden trobar tots els detalls a l’enllaç que he posat. Val la pena fer la ruta de l’Abecedari de la pau, seure un moment i reflexionar. Propera a l’església es troba la placa que hi ha a continuació.


És evident que quelcom estem fent malament, no hi tinc cap dubte.

Les comarques de l’interior de les Terres de l’Ebre, són de les més caloroses de Catalunya a l’estiu. Al hivern fa fred; en dona testimoni aquesta foto meva, presa el 26 de desembre de 2007.

Potser una bona època per fer una visita és a la tardor.

A per cert, bones vacances, a qui en tingui.

6 comentarios:

nur dijo...

Tardor o primavera, però en prenc nota. Tinc ganes d'explorar les comarques del sud i, si a sobre algú em dóna pistes, fantàstic!

Merci, Xavi :)

Xavi dijo...

De res....
se us saluda i ja saps, pel que necessitis...

Ferran Porta dijo...

Jo també en prenc nota! Ja vaig dir-te que ho faria, quan vas començar la sèrie, que ara continues; ja sé on trobar bibliografia del sud! :)

Bones vacances també per tu, Xavi.

Xavi dijo...

Serà un plaer fer de guia. Bones vacances igualment

nur dijo...

Quan muntem una excursioneta, Ferran berlinès? :)

Xavi dijo...

Quan vulgueu.