lunes, 8 de junio de 2009

A menys d'un mes d'una decissió



En aquests dies de campanyes electorals i d'eleccions, hi ha un tema que no ha transcendit gaire i que precisament s'hauria de revisar i regular a nivell europeu: s'han de tancar les centrals nuclears. El Consejo de Seguridad Nuclear, s'ha pronunciat favorablement a la continuitat de l'explotació de Santa María de Garoña. Una central, la més antiga d'Espanya, situada al nord de Burgos.
El Ministeri d'Indústria és qui té la darrera paraula, i s'ha de pronunciar abans del 5 de juliol.

Seguiran decebent-me les esquerres?
Ah, se m'oblidava. El CSN està format per consellers proposats per PSOE, PP i un de CIU.

Informació favorable a la continuïtat, es pot trobar en els enllaços indicats. Per contrastar-ho, es pot trobar informació al lloc de Greenpeace.
Resto a l'espera de notícies. Si avui no som actius, demà continuarem sent radioactius.

Editat a 09/06/09: Zapatero respon (o no?)

6 comentarios:

Ferran Porta dijo...

D'aquest tema estic mooolt poc informat. És important, realment, però els mitjans no n'estan parlant gaire i reconec que no he investigat gens.

Xavi dijo...

Al sud de la província de Tarragona tenim tres reactors. Dos a Ascó i un a Vandellòs. Cau en vers :) . L'altre reactor, (Vandellòs 1), el van clausurar l'any 88 arran d'un incendi. Mare meva quin perill tenim a la vora de casa. No només és el precedent de Txernòbil, també està el tema dels residus (sarcòfag de la central inclòs, quan aquesta queda insevible), la inviavilitat econòmica i un llarg etc.

nur dijo...

La veritat és que jo tampoc no en sé gaire (per no dir gens) i si n'han parlat molt o poc els mitjans... doncs tampoc ho tinc clar. El que recordo és allò de l'OTAN, no i, de cop i volta, baixada de pantalons i, au, tots cap a l'OTAN!

Si em fas inclinar-me per alguna cosa, em temo que et decebran. Si vols fem una porra!

Salut, company!

Ferran Porta dijo...

Realment, Xavi, teniu uns quants motius, al sud del país, per estar cabrejats...

Xavi dijo...

Fotut que fem una porra núr, votaríem el mateix els dos...
sí Ferran, són 4 centrals, una de les quals està aturada. Les dues nuclears d'Ascó, per exemple, són un rosari de fuites i mala gestió en general.

Xavi dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.